Napisz odpowiednie nierówności:

a) Aby zdać egzamin, należy rozwiązać co najmniej dwie trzecie spośród C zadań. Krzysiek rozwiązał 8 zadań i zdał.
b) Jajka kosztowały po Y zł za sztukę. Przed Wielkanocą podrożały o 10 gr i za 6 szt. płaciło się więcej niż przedtem za 8.
c) Pan Olek wiezie windą P paczek z książkami. Każda paczka waży 12 kg, a Pan Olek 90 kg. Maksymalna nośność windy wynosi 650 kg.

Z góry ślicznie dziękuję.! ;* ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-28T16:02:05+02:00
A) 8 > ⅔C
b) 6*10 > 8Y
c) 650 < 12P+90
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:03:12+02:00
A) 2/3 c <= [mniejsze lub równe] 8
b) 8y < 6(y+10)
c) 12p + 90 <= [mniejsze lub równe] 650
1 3 1