Odpowiedzi

2010-03-28T16:08:01+02:00
P = πr2
r= 6cm

P= 36π cm2 ≈ 113,04 cm2

P sześciokata = 6*a2√3 /4
a = 6 cm
P sześciokąta = 54√3 cm 2 ≈ 93,14

113, 04 - 93, 14 = 19,62 cm2

19, 62/ 113,04 = 0,1735 * 100% =17,35 %

Odp. Po wycięciu sześciokąta pozostało 17, 35% powierzchni koła.

A.ok.17%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:16:33+02:00
Jeżeli dobrze zrozumiałem tresc to tak
r=a
r=6

Pk=36π≈113.04
Ps=(6*a*a√3)/4
ps=(6*6*6*√3)/4=54√3≈93,42

93,42/113.04≈83%



inaczej mozna zapisac [6(r²√3)/4]/r²π = [(3√3)/2]/π≈83%

100%-83%= 17%