Odpowiedzi

2010-03-28T16:10:11+02:00
, stosowanie przemocy, gwałtu, ucisku, okrucieństwa w celu zastraszenia, zniszczenia przeciwnika; okrutne, krwawe rządy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:13:27+02:00
Najwyzszą władzą we Francji rządzonej przez jakobinów był Komitet Ocalenia Publicznego. Terror stał sie metodą wzmocnienia rządów. Rozpoczęto walkę z Kościołem, duchownych skazywano na śmierć, zamykano kościoły - traktowano go jako zwolennika dawnych porządków.
Krwawe rządy jakobinów budziły opór społeczeństwa - szczególnie burżuazji, czego efektem było zawiązanie spisku. Aresztowano Robespierra i jego towarzyszy. Stracenie ich na gilotynie dało kres rządom jakobinów. Rewolucja zbliżała się ku końcowi.