Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:10:15+02:00
Dane: oznaczamyboki jako odcinki o danej długości
AB = 16 cm
BC = 12 cm
CD = 8 cm
DA = 4 cm
A'B '= 20 cm

szukane:
B'C' = ?
C'D' = ?
D'A' = ?


Długość B'C':

20 / 16 = (B'C') / 12
20 * 12 = 16 (B'C')
B'C' = 15

C'D':

20 / 16 = (C'D') / 8
20 * 8 = (C'D') * 16
C'D' = 10

D'A':

20 / 16 = (D'A') * 16
20 * 4 = (D'A') * 16
D'A' = 5

Odp. Pozostałe boki mają długość 15, 10, 5.
2010-03-28T16:12:59+02:00