Odpowiedzi

2009-10-30T20:39:33+01:00
Niewolnikiem mógł zostać jeniec porwany na wojnie. Kto przeszkodził królowi (średniowiecze) lub mu coś zrobił zostawał jeńcem.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T20:45:22+01:00
Ludzie urodzeni w najniższej warstwie społecznej mogli zostać niewolnikiem, oraz ci którzy urodzili się w takiej rodzinie jak i ci którzy zostali porwani dla okupu.Właściciel niewolnika miał nad nim pełne prawa i mógł zrobić z nim kompletnie wszytsko czego sobie tylko życzył.Niewolnik czyli taki człowiek który w świetle prawa jest rzeczą!Praca danej osoby była praktowana bez wynagordzenia.Niewolnictwo było rozpowszechnione w starożytności w Grecji, Rzymie, Mezopotamii, ich praca była podstawą egzystencji innych grup społecznych.Niewolnicy wywodzili się zazwyczaj z jeńców wojennych
1 4 1
2009-10-30T20:53:59+01:00
Niewolnikami zostawali najczęściej ludzie którzy walczyli na jakiejś wojnie np w starożytności niewolnicy zostawali wyłapywania z niedobitków ami przeciwnej w ten sposób wykorzystywano ich do budowy np: świątyń piramid oraz pałaców. Niewolnicy byli też w starożytności sprzedawani na targu niewolników w ten sposób zamożni ludzie ''kupywali'' ich i najczęsciej wykorzystywano ich do sprzątań pałaców oraz do innych robót. Niewolnictwo oznaczać może też sytuacją faktyczną lub prawną. W czasach obecnych, gdy niewolnictwo zostało zakazane we wszystkich prawodawstwach świata, niewolnictwo sprowadza się do stanu, w którym niewolnik faktycznie znajduje się w sytuacji przedmiotu,
1 4 1