Odpowiedzi

2010-03-28T16:13:41+02:00
Raczej 140 ?! ;d

x - dziadek
140 - x - babcia

x - (140 - x) = 2x - 140
(140 - x) - (2x - 140) = 280 - 3x
x/2

280 - 3x = x/2
280=7/2x
x=80.

Babcia miała 40 lat, było to 20 lat temu, teraz ma 60. Dziadek 20 lat temu miał tyle co teraz babcia, czyli 60.

Czyli babcia ma 60, a dziadek 80 ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:14:07+02:00
Razem mają 140 lat nie 14;)
x=wiek dziadka teraz
y=wiek babci teraz

x+y=140
2*[y-(x-y)]=x
x+y=140
2*[y-x+y]=x
x+y=140
2*[2y-x]=x
x+y=140
4y-2x=x
x=140-y
4y=3y

4y=3*(140-y)
4y=420-3y
7y=420
y=420/7
y=60

x+y=140
x=140-y
x=140-60
x=80

y=60[lat]
x=80[lat]

Odp.Dziadek ma 80 lat, a babcia 60 lat.
1 5 1