1 Połowę śliwek z koszyka zjadł Andrzej . Dwie trzecie tego co zostało , zjadł Piotrek , a Hania zjadła 4 ostatnie śliwki ile było śliwek na początku . PODPOWIEDZI WYNIK POWINIEN WYJŚĆ 24 ŚLIWKI .

2 Szli sucha szosą , krokiem marszowym żołnierze w szyku defiladowym . Dziesięć szeregów w pełnym rynsztunku szło sobie tylko w znanym kierunku . Z pieśnią na ustach kroczyli tak , nagle ujrzeli znak . Zwężeni szosy . Dowódca w mig podjął decyzję " zmieniamy szyk " wrzasnął - kolumnę zwęzić o 3 . Aż szeregowcom zaparło dech . A kiedy szybko zrobili to . 16 szosą szeregów szlo . W obu ustawieniach szeregi były pełne . Ilu szeregowców szło suchą szosą ?? POWINNO BYĆ SZEREGOWCÓW 80 .

szybko prosze wybiore naj

2

Odpowiedzi

2010-03-29T00:03:01+02:00
1)
1/2x + 1/2x *2/3 + 4 = x
1/2x + 1/3x - x = -4
5/6x - x = -4
-1/6x = -4 /*(-6)
x = 24

2) x - koluma
10 * x = 16 * (x-3)
10x=16x-48
6x=48
x = 8 kolumn

10 szeregów x 8 kolumn = 80 żołnierzy
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T00:24:41+02:00
1.
Andrzej - 1/2x
Piotrek - 2/3(x-1/2x)
Hania - 4
1/2x+2/3(x-1/2x)+4 = x
1/2x+2/3x-1/3x+4 = x
1/2x+2/3x-1/3x-x =-4
-1/6x = -4 /:(-1/6)
x = 24

2.
jeden szereg - x
10 szeregów - 10x (to jest kolumna)
w każdym szeregu zwężono o 3 , czyli x -3
powstało 16 szeregów, czyli 16(x-3) (kolumna po zmniejszeniu)
10x = 16(x-3)
10x = 16x-48
10x-16x = -48
-6x = -48 /:(-6)
x = 8

10 szeregów = 10x = 10*8 = 80
80 szeregowców w kolumnie
10 4 10