Odpowiedzi

2010-03-28T16:20:08+02:00
2x+3y=14 |:2
3x-2y=8

x= 3/2 y +14
3* (3/2y+14) - 2y =8

x= 3/2 y +14
4 1/2y + 14 - 2y = 8

x= 3/2 y +14
2 1/2 y= -6

x= 3/2 y +14
y = -2,4

x= 3/2 * (-2,4) + 14
y = -2,4

x= 3,6 + 14
y = -2,4

x = 17, 6
y = - 2,4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:21:11+02:00
{2x+3y=14 -> 2x = 14-3y / :2
{3x-2y=8 x = 7- ³/₂ y

{x = 7- ³/₂ y
{3* (7- ³/₂ y) -2y =8

{x = 7- ³/₂ y
{21- ⁹/₂ y-2y = 8

{x = 7- ³/₂ y
{-6½ y = 8-21

{x = 7- ³/₂ y
{- ¹³/₂ y = -13 / * (-²/₁₃)

{x = 7- ³/₂ y
{y = 2

{x = 7- ³/₂ * 2
{y=2

{x = 7-3
{y=2

{x=4
{y=2
2010-03-28T16:22:19+02:00
2x + 3y = 14
x = 2
2*2 + 3*y = 14
3y = 14-4
3y = 10 /3
y = 3,33


3x - 2y = 8
y = 1
3x + 2*1 = 8
3x + 2 = 8
3x = 8-2
3x = 6 /3
3x = 2