Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:29:10+02:00
Tak mawiano w starożytnym Rzymie, kiedy w bezpośrednim starciu bitewnym uczestniczył nie pierwszy czy drugi, a trzeci szereg legionu. Ni mniej ni więcej oznaczać to miało, że sytuacja stała się więcej niż poważna. Cezar, skądinąd najpowszechniej znany dowódca legionów, miewał również własne preferencje dotyczące swoich zastępów.

prosze o najj..:*
49 3 49
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T16:30:56+02:00
To powiedzenie ze starożytnego Rzymu.Mówiono to gdy w starciu bitewnym uczestniczył, trzeci szereg legionu a zarazem ostatni składający się z najmłodszych legonistów. Znaczy to że sytuacja jest bardzo poważna.

68 4 68
2010-03-28T16:40:17+02:00
"sprawa doszła do triariuszy", a jak wiadomo, triarii stanowili trzecią, ostatnią linię walczących wojsk w dobie republiki, rekrutującą się spośród najstarszych i najbardziej doświadczonych żołnierzy, używaną z reguły, w ostateczności
Przysłowie to znaczy tyle, co konieczność podjęcia jakiejś decyzji, jej nieuchronność, postawienie pod murem
38 3 38