Odpowiedzi

2010-03-28T16:36:18+02:00
Dzielimy figurę na 4

2 trójkąty i 2 trapezy

I trójkąt
P=3*2/2=3
II trójkąt
P=5*4/2=10
I Trapez
P=(3+4)*1/2=3,5
II Trapez
P=(3+5)*6/2=24

Sumujemy pola

3+10+3,5+24=40,5

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:38:55+02:00
Podzielić trzeba tona 4 części :3trójkąty, prostokąt i jeden mały trapez
Trójkąt 1
P = 2*3/2
P = 3
Trójkąt 2
P = 6*1/2
P = 3
Trójkąt 3
P = 5*4/2
P = 10
Prostokąt
P = 4*6
P = 24
Trapez:
P= (3+4)*1/2
P=3,5

Pc = 3+3+10+24+3,5
Pc = 43,5
Dołączam obrazek z podziałem na te trójkąty itd..
Liczę na naj ;))