Odpowiedzi

2010-03-28T16:41:06+02:00
Przyczyny:

-spalanie paliw (benzyna, węgiel itp.)
-wybuchy wulkanów
-fabryki [produkcja przemysłowa]

skutki:

-niszczenie pomników, zabytkowych budowli
-zakwaszanie gleby
-zdrowie ludzkie [wdychamy]
zapobieganie:
-filtry na kominach fabryk
-zmniejszenie przemysłu motoryzacjnego
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T17:07:02+02:00
Przyczyny:
spaliny samochodów
elektrownie
ośrodki przemysłowe

Skutki:
kwaśne opady (deszcz, grad, śnieg)
zniszczenia lasów
skażone gleby
zakwaszenie zbiorników wodnych

Zapobieganie:
stosowanie filtrów odpylających
zmniejszenie użycia paliw
ograniczenie ruchu samochodowego