Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:52:28+02:00
Wypisujemy dane:
n₁ = 12000
U₁ = 15 kV = 15000 V
U₂ = 380 V
Szukane: n₂ = ?
Korzystamy z zależności przekładni transformatora (czyli stosunku liczby zwojów uzwojenia wtórnego do pierwotnego) do przyłożonego napięcia, czyli krótko mówiąc
n₂/n₁ = U₂/U₁
n₂ = U₂/U₁*n₁
n₂ = 380V/15000V*12000 = 304
uzwojenie wtórne transformatora musi liczyc 304 zwoje
2010-03-28T16:55:25+02:00
U₂/U₁=n₂/n₁=I₁/I₂=k - wzór na przekładnię transformatorową, wybieramy z niego tę część, która jest nam potrzebna do zadania: U₂/U₁=n₂/n₁
U₂-napięcie na uzwojeniu wtórnym
U₁-napięcie na uzwojeniu pierwotnym
n₂-liczba zwojów na uzwojeniu wtórnym
n₁-liczba zwojów na uzwojeniu pierwotnym

n₁=12000
U₂=380V
U₁=15kV=15000V
n₂=?
380V/15000V=n₂/12000 |*12000 , V się skracają

380*12000/15000=n₂
n₂=304

uzwojenie wtórne musi liczyć 304 zwoje