Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T17:01:38+02:00
Wyrazy z ''ó''
niemymienne:kłótnia, krótka, córka,rózga, Józef, ogół, zbój, włókno,włóczka, skórka, wróżba, różne,żółw, tchórz, wróbel, próżniak, oprócz, czółno, żółtko, wiórka, wójt, równina, przepiórka, chór, czółno, oprócz, dopóty, dopóki, król, jaskółka , róża, płótno, szczegół, półka, źródło, wiewiórka, mózg, która, stróż, góra, ogórek, wspólna, próchno, próba, późno, włóka

te trudno zapamiętać, bo ich pisowni nie da się wytłumaczyć

wymienne:
bóg-boże ó:o
wrócić: wracać ó: a
pióro:pierze ó: e
mój-moje ó:o
stół-stoły ó:o
rów-rowy ó:o lód-lody ó:o
przyjaciółka-przyjaciel ó:e
krówka-krowa ó:o
mrówka-mrowisko ó:o
stalówka- bo końcówka -ówka



u:
ulica
ujrzeć
usnąć
ukrócić
ułamać
ulęgałki
uśpić
uratować
uprzytomnić
uprzyjemnić


na początku wyrazu piszemy ''u''

wyjątki: ów, ósmy, ówczesny
31 4 31
2010-03-28T17:03:05+02:00
,,ó""
- mówię- mowa wymiana ó na o
- góra- trudność ortograficzna trzeba zapamiętać
- póki- trudność ortograficzna trzeba zapamiętać
- domów- końcówka -ów
- ósmy - wyjątek
- pokój- pokoje, wymiana ó na o
- wróbel- trudność ortograficzna trzeba zapamiętać
- pióro- pierze, wymiana ó na e
- samochód- samochody, wymiana ó na o
- wróciła- wracać, wymiana ó na a
,,u"
- maluję- końcówka -uję
- pakunek- końcówka -unek
- skuwka- wyjątek
- zasuwka- wyjątek
- opiekunka- końcówka -unka
- zdun- końcówka -un
- hamulec- końcówka -ulec
- koloruję- końcówka -uję
- budulec- końcówka -ulec
- przeszukuję- końcówka -uję
19 3 19