Siedziały wróble na strachu na wróble .
Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym.
Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli.
Ile wróbli siedziało na strachu na wróble.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:54:28+02:00
X - liczba wróbli na prawym
2x-4 = x+4
2x-x = 8
x=8
zatem razem 24 wróble
2010-03-28T16:54:42+02:00
2x-4 = x
2x-x=4
x=4

8 - 4 = 4

na strachu siedziało 8 wróbli
2010-03-28T16:59:26+02:00
X - tyle było wróbli na prawym ramieniu
2x - tyle było wróbli na lewym ramieniu
2x- 4 - tyle wróbli jest na lewym ramieniu
x + 4 - tyle wróbli jest na pawym ramieniu

2x - 4 = x + 4
x - 4 = 4
x = 8

Spr.: 12 - 4 = 8
4 + 4 = 8

8 - tyle było wróbli na jednym ramieniu
2 * 8 = 16
16 - tyle było wróbli na strachu na wróble

Odp.: Na strachu siedziało 16 wróbli.