Odpowiedzi

2010-03-28T17:02:43+02:00
Wielki Post zaczyna się w Środę Popielcową i trwa 40 dni (nie liczone są niedziele). Jej data zależy od daty uroczystości Zmartwychwstania Pańskiego. W Środę Popielcową kapłani na znak pokuty i umartwienia posypują nasze głowy popiołem mówiąc "procem jesteś i w proch się obrócisz". Do dobrego przeżycia tego czasu pomagają nam modlitwa, post i jałmużna. W niedziele Wielkiego Postu odprawiane są Gorzkie Żale, a w piątki - nabożeństwa Drogi Krzyżowej. W tym okresie w liturgii nie odmawia się hymnu "Chwała na wysokości Bogu", "Ciebie, Boże, chwalimy" oraz aklamacji "Alleluja
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T17:04:02+02:00
1. Dla każdego miłość smakuje inaczej. Dużo zależy od wieku. Dojrzała smakuje lepiej ta co jeszcze rośnie nie zawsze jest gotowa 'do spożycia'. Myślę, że miłość zmienia się z czasem. Raz jest gorzka raz słodka.
2. Dla których czy z których?
dla których. życie o wiele jest łatwiejsze gdy jest się szczęśliwym. nie mają powodów do smutków.
z których. niektórym szczęście daje: rodzina, praca, miłość, pieniądze.
3. ze wtedy Jezus był 40 dni na pustyni bez jedzenia i wody. na pamiątkę tego wydarzenia nie jemy mięsa przez 40 dni. Przynajmniej nie powinnismy.
2 4 2