Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T17:05:23+02:00
A=4cm= szerokosc podstawy

b=długość podstawy
h=wysokosć

stosunek 2:3:5
a:b=2:3
4:b=2:3
2b=3×4
2b=12
b=12:2
b=6cm

a:h=2:5
4:h=2:5
2h=4×5
2h=20
h=20:2
h=10

a=4
b=6
h=10

v=abh=4×6×10=240cm³
2010-03-28T17:06:10+02:00
2 cm - 3cm
4cm - x
x=3cm*4cm/2cm = 6cm -> długość podstawy

2 cm - 5 cm
4 cm - x
x=4cm * 5 cm/ 2cm = 10cm -> wysokość prostopadłościanu

V=Pp*H
V=a*b*H
V=4cm*6cm*10cm = 240 cm³

PS Liczę na najlepsze.:)