Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T17:39:22+02:00
Adrenalina

działanie:przetwarza glikogen w glukozę, podwyższa ciśnienie krwi.
niedobór: mała pobudliwość w sytuacji zagrożenia.
nadmiar: zbyt szybka akcja serca, podwyższone ciśnienie krwi.

progesteron

działanie: pomaga zaimplantować się zarodkowi, pomaga utrzymać ciążę.
niedobór: może powodować poronienie płodu.
nadmiar: zbyt silne i częste krwawienia miesięczne.

estron

działanie: anabolizujące (pomaga w doj.płciowym)
niedobór: nierozwinięcie się cech płciowych drugorzędnych.
nadmiar: zbyt silny popęd seksualny.

estradiol

działanie: reguluje popęd płciowy, warunkuje rozwój cech płciowych kobiecych.
niedobór: niewykształcenie się cech płciowych, niski poziom popędu płciowego.
nadmiar: zbyt silny popęd płciowy.

androgeny

działanie: wytwarzanie cech męskich (zarost,mutacja głosu)
nadmiar: zbyt silnie wykształcone cechy męskie np: silne owłosienie u kobiet.
niedobór: słabe wykształcenie się cech męskich.

testosteron

działanie: w okresie pokwitania pobudza wzrost kości, masy ciała i narządów rozrodczych.
niedobór: niewykształcenie się cech męskich.
nadmiar: zbyt silne występowanie cech męskich u kobiet.
7 5 7
2010-03-28T18:06:52+02:00
Adrenalina - brak , brak
progesteron niedobór - zaburzenia plodnodsci , niekobieca sylwetka
estriadol niedobor- zaburzenia plodnosci , niekobieca sylwetka
testosteron niedobór- zuberzenia plodnosci , niemeska sywetka
3 1 3