Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T17:25:54+02:00
Rzepak, kapusta rzepak (Brassica napus var. oleifera), jednoroczna roślina zielna z rodziny krzyżowe, z rodzaju kapusta. Uprawiana w strefie umiarkowanej jako roślina pastewna i oleista - nasiona są ważnym surowcem do produkcji oleju jadalnego.

Liście i łodyga z sinawym nalotem, kwiaty zebrane w groniasty kwiatostan, żółte lub białe, owocem jest łuszczyna, nasiona czarne lub czerwonawe o dużej zawartości oleju (ponad 40 %). Odmiany rzepak ozimy (duże wymagania glebowe i klimatyczne, wysokie plony) i jary (odporny na złe warunki klimatyczne, niższe plony). W Polsce najczęściej uprawiana roślina oleista.
11 2 11
2010-03-28T17:29:43+02:00
Kapusta, jednoroczna roślina oleista. Liście dolne pierzastowrębne, górne - lancetowate, kwiaty żółte lub białe.
Z nasion wyrabia się olej rzepakowy oraz Biopaliwa, leki, kosmetyki, pasza dla zwierząt.
24 4 24