Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-30T22:36:45+01:00
Obw= 54cm
27cm+1cm=28cm
27-3cm=24cm
24:4=6cm kwadratowych
2009-10-30T23:03:18+01:00
Obw=54cm
2a+2b=54cm
a+b=27cm
a+1+b-3=27-2=25[cm]

a=?
b=?

a*b=P
(a+1)*(b-3)=P-4cm²

7cm * 20cm = 140 cm²
8cm * 17cm = 136 cm²
140 cm² - 136 cm² = 4cm²

a = 7cm
b = 20cm

Odp: Początkowa długość tych boków wynosi 7cm i 20 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T01:14:48+01:00
X , y - długości boków prostokata
mamy 2x +2y =54 --> x+y =27 --> y =27 - x
xy = (x+1)*(y-3) =4
xy -xy -y +3x +3 =4
3x -y = 4-3 =1
3x -(27 -x) =1,
4x =1+27 = 28
x =28:4 = 7

y =27 -x =27 -7 =20
Odp. Boki prostokąta mają 7cm oraz 20 cm długości.