Odpowiedzi

2009-10-30T22:49:56+01:00
Masa - jest ilością materii, z której składa się dane ciało. Jest ona stała, a więc nie zmieni się gdy umieścimy ciało na innej planecie, bądź w stanie nieważkości.

Ciężar - zależny jest od siły, z jaką dany obiekt (np. Ziemia) przyciąga konkretne ciało. Jest on proporcjonalny do masy, to znaczy, że im większa będzie masa obiektu, tym większy będzie jego ciężar (gdy ilość jabłek odpowiadająca 1 kg na Ziemi zostanie postawiona na wadze na Księżycu, to jej wynik wskaże nam o wiele mniej, gdyż przyciąganie Księżyca jest znacznie mniejsze od ziemskiego).
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T22:51:11+01:00
Ciężar= masa x (razy) przyśpieszenie ziemskie
Masę podaje się w (gramach, kilogramach itp.) natomiast ciężar w kg x m/s2 (masę mnożysz jeszcze przez przyspieszenie ziemskie 9,81 m/s2)
Ciężar to siła z jaką Ziemia przyciąga dane ciało.Zależy ono od położenia geograficznego. Ciężar to wielkość wektorowa a masa to skalar.Jednostką masy jest kg, g . Jednostką ciężaru jest kg x m/s2
2009-10-30T22:53:51+01:00
Ciężar to jest masa pomnożona przez przyspiesznie ziemskie
ogólnie jest to siła z jaką ciało jest przyciągane przez Ziemię
gdyby tak przenieść jabłko o masie 1kg na inną planetę Ziemię to ciężar zmieniłby się, a masa nie.