Odpowiedzi

2010-03-28T17:48:57+02:00
1. Komizm postaci - (nadanie bohaterowi, cech, które wywołują śmiech) np. Cześnik, Papkin, Rejent
2. Komizm sytuacji - (zabawne, lub śmieszne wydarzenia i sytuacje) np. podczas kłótni Cześnika z Rejentem o mur, zakończonej okrzykiem Macieja Raptusiewicza (Cześnik): (cytat) ..."Hej! Gerwazy! Daj gwintówkę! Niechaj strącę tę makówkę!"...
3. Komizm słowny - (dowcip językowy) np. podczas rozmowy Wacława z Podstoliną.
- PODSTOLINA:..."Zapłakałam zrazu rzewnie, Nie mieć męża mocno boli, Lecz i smutek w czasie tonie"...
- WACŁAW: ..."Więc utonął pan Podstoli"...
68 3 68
Który to akt i scena ???
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T17:54:17+02:00
Słowny- powiedzenie Cześnika ,,mocium panie'', ,,do czubków oddać każę'', ,,Hej Gerwazy, daj gwintówkę niechaj strącę tę makówkę'' itp. PISANIE LISTU DO KLARY
PRZEMÓWIENIA I PRZECHWAŁKI PAPKINA
POSTACI-uosabiają go wszystkie postaci oprócz Klary i Wacława.Śmieszy zachowanie Podstoliniy i jej przesadne strojenie się, porywcze zachowanie Cześnika, spryt Rejenta
SYTUACYJNY-,,bohaterskie'' czyny Papkina pod murem, wzięcie do niewoli Wacława, zemsta cześnika na rejencie, spotkanie Wacława i podstoliny
84 4 84
Który akt ??
ok dzięki
A strony w książce to co