Kasia podjeła prace w firmie kolportujacej prase .zagodnie z umowa otrzymała 30złza każdy przepracowany dzień oraz 10gr za każdy egzemplarz sprzedawanego czasopisma w ciągu pierwszych 20 dniu pracy udało jej się sprzedać 8346 egzemplarzygazet a-oblicz ile zarobiła w tym czasie b-wycieczka na która chce pojechac kasia kosztuje 1800 ile gazet musialaby sprzedac w ciągu miesiaca który liczy 22 dni aby pojechać

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T23:09:36+01:00
A)
20 x 30 zl= 600 zl
8346 x 10 gr = 82460 gr= 824,60 zł
600 zl + 824,60 zł= 1424, 60 zł

b)
22 x 30 zł = 660 zł
1800 zł - 660 zł = 1140 zł
1140 zł = 114000 gr
114000 gr ÷ 10 gr = 11400
odp musiałaby sprzedać 11400 egzemplarzy
4 4 4
2009-10-30T23:12:17+01:00
A.
zarobek Kasi w ciągu pierwszych 20 dni:
20x30zł+8346x0,1 zł= 600zł+834,6 zł= 1434,6zł=1434zł i 60gr.
odp: Kasia w tym okresie zarobiła 1434zł i 60 groszy.

B.
zarobek wedle umowy (nie licząc gazet):

22x30zł=660zł

1800zł-660zł=1140zł(tyle pieniędzy brakuje Kasi)

1140zł : 0,1zł = 11400 (suma gazet)

odp: Kasia w tym czasie musiałaby sprzedać 11400 gazet.
1 5 1
2009-10-30T23:18:05+01:00
30 x 20 = 600zł stawka za 20 dni
0,1 x 8346=834,6 zł- za gazety

zarobiła łacznie 1434,6 zł

30 x 22 = 660 stawka tyle na 100 % zarobi

więc 1800 - 660 = 1140 za tyle musi sprzedać magazynów

0,1 zł - jene mahazyb

0,1 - 1
1140 - x

x= 11400 - tyle egz. musi sprzedać inaczej nici z wycieczki :*
2 3 2