Potrzebne mi jest pilnie zadanie z BIOLOGI. PROSZĘ POMÓŻCIE!!

1.Gdzie znajdziemy tłuszcz do jedzenia?
2.Jaki jest podział tłuszczy spożywczych?
3.Które lepiej zjadać?

Jeśli ktoś zrozumiał co napisałem to proszę tą osobę o pomoc. Ale proszę odpowiedzi pewne na 100%!!!!!!!

PPPPPRRRRROOOOOSSSSZZZZZĘĘĘĘĘĘĘĘ!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-10-30T23:31:59+01:00
Tluszcz znajdziemy w miesiach, olejach roslinnych itp.
Tluszcze roslinne i zwierzece.
Tluszcze roslinne.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T23:32:08+01:00
1.tłuszcz do jedzenia znajduje sie w kazdym spozywanym przez nas pokarmie tylko rozni sie rodzajem moze byc nasycony tak jak w przypadku mieska, itp lub nienasycony czyli tzw roslinny ktory wystepuje w roslinach oleistych takich jak soja rzepak slonecznik itp.
2. tluszcze spozywcze dzielimi na tluszcze zwierzece(stale)-nasycone czyli tak jak napisalam pochodzace z tkanki tluszczowej zwierzatek i mleka oraz roslinne(plynne)-nienasycone(jednonienasycone lub wielonienasycone) czyli pochodzace z roslin a dokladnie z ich klaczy lisci lub nasionek
3. lepiej jest spozywac tluszcze pochodzenia roslinnego poniewaz ze wzgledu na nienasyconosc moga redukowac poziom cholesterolu we krwi( w odroznieniu do zwierzecych) poza tym tluszcze zwierzece sa lepiej przyswajane przez organizm ze wzgledu na mniejsza odpornosc na utlenianie, w postaci jednonienasyconej przeciwdzialaja a nawet zwalczaja raka, a takze przyczyniaja sie do przeciwdzialania miazdzycy