Ile co najmniej energi trzeba dostarczyć aby ogrzać powietrze w pokoju o wymiarach 5m x 4m x 3,5m od temperatury 0°Celcjusza do temperatury 20°Celcjusza
Gęstość powietrza -1,29
Prosze o dokłądny opis zadania bo musze jeszcze przy całej klasie to opowiedzieć jak do tego doszedłem :) Mam narazie tylko 25 punktów ale jak będę miał wjęcej to je przyznam

2

Odpowiedzi

2010-03-28T18:00:10+02:00
Obliczam objętość pokoju aby obliczyć masę powietrza
V=5×4×3,5 = 70 m³
gęstość powietrza 1,29 kg/m³
masa
m=1,29×70 = 90,3 kg
ilość dostarczonej energi czyli ciepła
Q=mCwΔt
Cw=1008 J/(kg C) ciepło właściwe powietrza z tablic
Δt = 20-0=20 C przyrost temperatury
Q=90,3×1008×20 = 1820448 J
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T18:05:52+02:00
V = 5 m*4m*3,5 m= 70 m^3 , znaczek^ = do potęgi....
d = ro = 1,29 kg/m^3
T1 = 0 C
T2 = 20 C
delta T = 20 C
cw = 1000 J/kg *C ; ciepło właściwe powietrza (dane z tabeli)
E = Q = ?
E = m*cw*delta T
1. obliczam masę powietrza
d = m/V
m = d*V
m = 1,29 kg/m^3* 70 m^3 = 90,3 kg
1. obl. ilość enrgii
E = 90,3 kg *1000 J/kg*C* 20 C
E = 1806000 J = 1,8 MJ
4 4 4