Zdrowy człowiek oddycha przeciętnie 16 razy na 1min. Ile waży powietrze przechodzace przez płuca w ciągu 1godz. , jeśli za każdym razem wdycha się 0,5l powietrza , a 1l powietrza wazy 0,00129kg.


Prosze o szybkie rozwiazanie !

Pliss ...

3

Odpowiedzi

2010-03-28T17:59:08+02:00
16*0,5=8
8*60=480
480*0,00129=0,6192
Odp Powietrze wydychane w ciągu godz. wynosi 0,61292kg
2010-03-28T17:59:16+02:00
Oddycha 16 razy na minute tzn ze 960 razy na godzinę.
wiemy ze wydycha za każdym razem o,5l powietrza a w 1 litr wazy 0,00129kg czyli to 960 dzielimy na 2 =480
i to 480 mnożymy razy 0,oo129= 0,6192 kg

Odp.powietrze wydychane w ciągu godzine wazy 0,6192kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T18:07:58+02:00
1 godz. = 60 min
1 min = 16 oddechów
16 × 60 = 960 oddechów
1 oddech = 0,5 l powietrza
960 oddechów = 960 × 0,5 l = 480 l powietrza
480 l × 0,00129 kg = 0,6192 kg
Odp: W ciągu 1 godziny człowiek wydecha 0,6192 kg powietrza.

Pozdro:)
3 5 3