1. Suma cyfr liczby dwucyfrowej równa jest 12. Jeśli do tej liczby dodamy 54, to otrzymamy szukaną liczbę z przedstawionymi cyframi. Znajdź tę liczbę.

2. W trzech drużynach było razem 227 harcerzy. W pierwszej i drugiej drużynie było razem 151 harcerzy, a w pierwszej i trzeciej-139 harcerzy. Ilu harcerzy było w każdej drużynie?

2

Odpowiedzi

2010-03-28T18:05:17+02:00
1\ a b | 12
+5 4 | 9
------
b a

a =/= b
roznica miedzy cyframi musibyc rowna conajmniej 5,4

a+b=12
b-a>=5,4

a=12-b
b-12+b>=5,4

2b>=17,4
b>=8,6

8,6-a>=5,4
-a>=-3,2
a<=3,2

b>=8,6 jedyna cyfra spejniajace te kryteria to 9. stad b=9
a<=3,2

a+b=12 i b=9
to
a=3

liczba dwucyfrowa jest 39

2\ a+b+c = 227
a+b = 151
a+c=139

b= 151 - a
c= 139 - a

a + 151-a + 139-a= 227

-a = 227 - 290
a= 63

63+b=151
b= 88

63+c= 139
c= 76

a= 63
b= 88
c= 76

1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T18:06:51+02:00
1.
x - liczba dziesiątek
y - liczba jedności

układ równań:
x+y=12
10*x+y+54=10*y+x

x=12-y
x+6=y

x=12-y
12-y+6=y

2y=18

y=9

x=12-9=3

Ta liczba to 39

2.
x - pierwsza drużyna = 63
y - druga drużyna = 88
z - trzecia drużyna = 76

x+y+z = 227
x+y=151
x+z=139

z=227-151=76
y=227-139=88
x=227-76-88=63

1 5 1