1. Wpisz ułamki dziesiętne tak, aby nierówności były prawdziwe:

1/20 < ................ < 1/10 < ............... < 1/8 < .............. < 1/5 < ............... < 1/4


2. Wstaw znak <, = lub >:

0,111111 ....... 111111/999999 } ułamek zwykły

0,99999999 ............. 1111111/999999 } ułamek zwykły



3. Pewien ułamek zwykły ma rozwinięcie dziesiętne 0,(1234). Jaka jest w tym rozwinięciu dwudziesta cyfra po przecinku? .........................
A jaka jest cyfra sto pierwsza? ........................


4. Podaj trzy liczby większe od 9,37 i mniejsze od 9,371, które mają rozwinięcia dziesiętne nieskończone (zapisz te rozwinięcia w skróconej postaci).
.........................................................................................


5. Odpowiedz, ile jest liczb naturalnych, których zaokrągleniem do tysięcy jest liczba 24 000 oraz które są:

a) większe od 24 000: ....................
b) mniejsze od 24 000: ....................
c) większe od 23 900 i mniejsze od 24 800: ..............


2

Odpowiedzi

2009-10-31T08:33:09+01:00
1. Wpisz ułamki dziesiętne tak, aby nierówności były prawdziwe:

1/20 < .......0,07......... < 1/10 < ......0,12......... < 1/8 < ........0,13...... < 1/5 < ............... < 1/4


2. Wstaw znak <, = lub >:

0,111111 ...=.... 111111/999999 } ułamek zwykły

0,99999999 ......>....... 1111111/999999 } ułamek zwykły



3. Pewien ułamek zwykły ma rozwinięcie dziesiętne 0,(1234). Jaka jest w tym rozwinięciu dwudziesta cyfra po przecinku? ......1...................
A jaka jest cyfra sto pierwsza? ..........1..............


4. Podaj trzy liczby większe od 9,37 i mniejsze od 9,371, które mają rozwinięcia dziesiętne nieskończone (zapisz te rozwinięcia w skróconej postaci).
...........9,(3701)............9,(3702)................9,(3708)...........................


5. Odpowiedz, ile jest liczb naturalnych, których zaokrągleniem do tysięcy jest liczba 24 000 oraz które są:

a) większe od 24 000: ....................
b) mniejsze od 24 000: ....................
c) większe od 23 900 i mniejsze od 24 800: ..............
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T08:40:26+01:00
1. Wpisz ułamki dziesiętne tak, aby nierówności były prawdziwe:

1/20 <0,06 < 1/10 <0,11 < 1/8 < 0,13 < 1/5 < 0,23 < 1/4


2. Wstaw znak <, = lub >:

0,111111 < 111111/999999 } ułamek zwykły

0,99999999 > 1111111/999999 } ułamek zwykły



3. Pewien ułamek zwykły ma rozwinięcie dziesiętne 0,(1234). Jaka jest w tym rozwinięciu dwudziesta cyfra po przecinku?
4
A jaka jest cyfra sto pierwsza?
1


4. Podaj trzy liczby większe od 9,37 i mniejsze od 9,371, które mają rozwinięcia dziesiętne nieskończone (zapisz te rozwinięcia w skróconej postaci).
9,(370);9,(3701);9,(3707)


5. Odpowiedz, ile jest liczb naturalnych, których zaokrągleniem do tysięcy jest liczba 24 000 oraz które są:

a) większe od 24 000: 499
b) mniejsze od 24 000: 499
c) większe od 23 900 i mniejsze od 24 800: 599

Ćwiczenia do matematyki zadanka z kaktusikiem, kiedyś były trudne, a teraz nawet podobnych zadań nam nie dają... :(
54 4 54