Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T18:12:18+02:00
Mukowiscydoza polega na zaburzeniu funkcji nabłonka wydzielniczego, a w konsekwencji gruczołów śluzowych. Występuje dość często. W Polsce szacuje się częstotliwość jej występowania na 1/25 000 żywo urodzonych noworodków, a nosicielem nieprawidłowego genu za nią odpowiedzialnego jest co 25. osoba.
Mukowiscydoza to choroba ogólnoustrojowa, a więc zaburzająca funkcjonowanie wielu narządów. Dotyczy przede wszystkim układu oddechowego (zwłaszcza oskrzeli) i pokarmowego (trzustka i jelita). Najgroźniejsze dla zdrowia są zmiany w układzie oddechowym, polegające na tworzeniu się tam gęstej wydzieliny, która nie pełni swej funkcji fizjologicznej. U zdrowego człowieka śluz ma na celu nawilżanie wewnętrznej powierzchni oskrzeli i oskrzelików. Gęsty śluz sprzyja rozwojowi wielu zakażeń, a w konsekwencji ogranicza efektywność oddechową płuc.
2 3 2
2010-03-28T18:14:25+02:00
Choroba genetycznie uwarunkowana
objawia się skłonnością do zapalenia płuc i oskrzeli , niepłodnością oraz podwyższonym stężeniem chlorków w pocie.
występują obfite, nieuformowane, cuchnące, tłuszczowe stolce od wczesnego dzieciństwa;
powiększenie objętości brzucha,
2 5 2
2010-03-28T18:15:03+02:00
Mukowiscydoza jest częstą chorobą dziedziczną, która zajmuje układ oddechowy i pokarmowy. Występuje u dzieci i młodych ludzi.Jeżeli obydwoje rodzice są nosicielami genu mukowiscydozy, ich dziecko ma szansę jak jeden do czterech urodzenia się z mukowiscydozą; ma szansę jak jeden do dwóch bycia nosicielem genu bez objawów choroby; i szansę jak jeden do czterech bycia zdrowym nie będąc nosicielem genu.
1 5 1