Odpowiedzi

2010-03-28T18:14:43+02:00
Reakcja azotanu(V) żelaza(III) z roztworem fosforanu(V) sodu
Probówkę umocowaną w łapie statywu napełnij częściowo roztworem
fosforanu(V) sodu i dodawaj kroplami roztwór azotanu(V) żelaza(III)

Obserwacje
Wytrąca się żółty osad fosforanu(V) żelaza(III)

Równanie reakcji chemicznych
Na3PO4 + Fe(NO3)3 --> FePO4(osad) + 3NaNO3 - zapis cząsteczkowy
3Na+ + PO4 3- + Fe3+ + 3NO3- --> FePO4(osad) + 3Na+ + 3NO3- - zapis jonowy
Fe3+ + PO4 3- --> FePO4(osad) - zapis jonowy w sposób skrócony
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T18:15:25+02:00
Fosforan(V) zelaza(III) FePO4, METODA
sól1+sól2->sól3+sól4
oczywiscie do reakcji bierzemy takie które sie rozpuszczaja w wodzie , a po zmieszaniu daja jeden osad.
K3PO4 + FeCl3 = FePO4 + 3KCl
Osadem bedzie FePO4
16 4 16