Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T10:16:44+01:00
16a²-9b²= 16(a²-9/16b²)
8a²-50b²= 2(4a²-25b²)
25/36x²-4/9y²=25/36(x²-16/25y²)
2/9x²-8/9=2/9(x²-4)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T12:00:27+01:00
16a² - 9b² = (4a - 3b)(4a + 3b)
8a² - 50b² = 2(4a² - 25b²) = 2(2a - 5b)(2a + 5b)
25/36 x² - 4/9 y²= (5/6 x - 2/3 y)(5/6 x + 2/3 y)
2/9 x² - 8/9 = 2(1/9 x² - 4/9) = 2(1/3 x - 2/3)(1/3 x + 2/3)

wszystko ze wzorów skróconego mnożenia
1 1 1