Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T18:34:44+02:00
A(3;2)
B(-1;4)
C(7;5)


1]
RÓWNANIE PROSTEJ BC
4=-a+b
5=7a+b
a=b-4
5=7(b-4)+b
5=7b-28+b
6b=33
b=33:6
b=5,5
a=5,5-4=1,5
równanie:
y=1,5x+5,5
a=1,5=³/₂
prosta prostopadła ma a=-⅔
y=-⅔x+b
4=-1×-⅔+b
b=4-⅔=3⅓
równanie:
y=-⅔x+3⅓
2]
równanie AB:
2=3a+b
4=-a+b

b=2-3a
4=-a+2-3a
4=-4a+2
4a=2-4
4a=-2
a=-2:4
a=-½
b=2-3×(-½)=3,5
równanie:y=-½x+3,5
a=-½
a prostopadłej=2
y=2x+b
5=2×7+b
5=14+b
b=5-14=-9
równanie:
y=2x-9
2010-03-28T18:43:29+02:00