Mam dla was dwa zadanie proszę zróbcie to jeszcze dzisiaj .
zad1.
przyjmując że (pi)π=3,14, oblicz długość średnicy koła którego pole wynosi 254,34 cm kwadratowych.

zad.2
oblicz długość okręgu i pole średnicy:
a) o promieniu r=2,5cm
b) o średnicy d=2cm4mm

dzięki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T09:50:26+01:00
Zad.1
pole koła - πr²
254,34cm : 3,14 = 81cm
Pierwiastek z 81cm to 9cm
Średnica to 2 promienie czyli 9cm+9cm=18cm
Średnica wynosi 18cm
Zad.2
obwód koła - 2πr
a)6,28 x 2,5cm = 15,7cm
b)2cm 4mm : 2 = 1cm 2mm ----------Wychodzi nam promień
6,28 x 1,2cm = 7,536cm = 7cm i 5,36mm
2009-10-31T09:51:59+01:00
Zad. 1
πr² = 254,34cm
3,14 * r² = 254,34
r² = 81
r = 9 cm

średnica = 2*r
średnica = 2 * 9 = 18cm


zad. 2
(to chyba miało byc pole kola jak mniemam :))

a) Obw = 2πr
Obw = 2* 3,14 * 2,5cm
Obw = 15,7 cm

P = πr²
P = 3,14 * 2,5²
P = 3,14* 6,25
P = 19,625 cm²


b) d= 2r
r = 24 mm / 2
r = 12mm

Obw = 2πr
Obw = 2* 3,14 * 12
Obw = 75,36 mm

P = πr²
P = 3,14 * 12²
P = 3,14 *144
P = 452,16 mm²


Pozdrawiam! :)