Na podstawie obrazu Jana Matejki "Unia Lubelska" napisz:
1) Jakie wydarzenia zostało przedstawione, podaj jego datę
2) Kogo rozpoznajesz na obrazie? (zlokalizuj postać)
3) Jaki inny tytuł nadałbyś dziełu ?
4) Napisz kilku zdaniową notatkę na temat wydarzenia na obrazie.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi :)
Pozdrawiam ^^

2

Odpowiedzi

2009-10-31T09:59:39+01:00
1.1569r,została ukazana rocznica unii lubelskiej
2.Zofia Szydłowiecka
3.zebranie
4.wszyscy świętują rocznicę unii lubelskiej.Wszyscy zebrani są poważnie ubrani.
Sądząc po obrazie jest to bardzo ważne wydażenie na,którym są wszyscy ważni ludzie.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T10:38:42+01:00
1.Umowa międzynarodowa Królestwa Polskiego z Wielkim Księstwem Litewskim zawarta 1 lipca 1569 na Sejmie w Lublinie
2. Zygmunt August
3. Porozumienie Polski z Litwą
4. Dzięki uni lubelskiej połączy się dwa silne państwa w jedno potężne.
Oba państwa miały mieć jednego władcę wybieranego wspólnie przez oba narody w wolnej elekcji i koronowanego na króla Polski i wielkiego księcia Litwy w Krakowie.Zachowano odrębne wojsko polskie i litewskie. Zachowano odrębne języki urzędowe
2 5 2