Pani Jadzia przygotowała przecier jabłkowy,który rozlała do 17 słoików o pojemności ¾ litra.Jeden ze słoików został jednak napełniony tylko do połowy.
a) Ile litrów przecieru przygotowała P.Jadzia?
b) ile na taka ilość przecieru należałoby przygotować słoików o pojemności 0,9 litra?
Proszę o rozpisanie działania bym mogła zakumac:))))Dziękuję!!!

3

Odpowiedzi

2009-10-31T09:58:56+01:00
16 * ¾ + (¾/2) = 12l + 0,375l = 12,375l

12,375l / 0,9l = 11,13

Pani Jadzia zrobiła 12,375l przecieru. Powinna przygotować 12 słoików 0.9l.
2009-10-31T09:59:04+01:00
A)17-1=16 słoików po 3/4 i 1 słoik 1/2
16 x 3/4l = 12l
12l + 1/2l = 12,5l
b)12,5l : 0,9l = 13,(8) ≈ 14 słoików
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-31T10:05:26+01:00
A)
16,5->Ilość napełnionych słoików
3/4l->Pojemność jednego słoika
16,5*3/4l=12 3/8l=12,375l
Odp:Pani Jadzia przygotowała 12,375l przecieru.
b)
12,375->Ilość przygotowanego przecieru
0,9l->Pojemność słoików
12,375l/0,9l≈14
Odp:Należałoby przygotować 14 słoików o pojemności 0,9l.