Odpowiedzi

2010-03-28T18:37:00+02:00
Jak sadzić?

"Jesień to w naszym klimacie najlepszy czas na sadzenie róż" - mówi pan Ciesielski. Dołki warto zaprawić wymieszanym z glebą przefermentowanym obornikiem lub kompostem. Krzewy zagłębiamy w podłożu, tak by miejsca okulizacji (czyli te, z których wyrastają szlachetne pędy) znalazły się dwa, trzy cm poniżej poziomu gruntu. Roślinę po posadzeniu przycinamy i obsypujemy kopczykiem ziemi (wysokości ok. 20 cm).

Uwaga: róż nie nawozimy nawozami mineralnymi w pierwszym roku po sadzeniu.

Jak przycinać?

"Nie jest to aż takie trudne" Róże przycinamy zawsze na wiosnę. Odmiany wielkokwiatowe i wielokwiatowe tniemy w pierwszej połowie kwietnia (wtedy gdy kwitną forsycje). Przycinamy je krótko, pozostawiając tylko trzy, cztery oczka (tj. na wysokość 10-15cm). Wysokość cięcia dyktuje często zima. Jeśli była ostra i pędy przemarzły, trzeba cięcie obniżyć.

Róże parkowe, pnące (w tym stare odmiany) a także odmiany okrywowe potrzebują bardzo oszczędnego cięcia. Usuwamy tylko chore pędy i prześwietlamy stare, zbytnio zagęszczające się krzewy. Żywopłotów z różanych krzewów w ogóle można nie dotykać sekatorem. Różom rabatowym (wielokwiatowym) warto latem usuwać przekwitłe kwiatostany. Takie kosmetyczne cięcie pobudzi je do kwitnienia.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T18:37:15+02:00
Http://www.ogrody.gdansk.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=56:pielegnacja-roz&catid=25:the-project&Itemid=29

Pozdrawiam:)
2010-03-28T18:37:37+02:00
Http://www.kobieta.pl/styl-zycia/mieszkanie/zobacz/artykul/roze-w-ogrodzie-i-na-balkonie/

Tu jest strona tam masz od czego się zaczyna.