Odpowiedzi

2010-03-28T19:11:20+02:00
3/55
a)ruch płyt litosfery jest związany z nierównomierna emisja
ciepła w różnych częściach płaszcza i zewnętrznego jądra
b)powstają grzbiety oceaniczne
c)zachodzi zjawisko subdukcji,powstają rowy oceaniczne
d) oddzielają dwa baseny oceaniczne

6/56
a)-Ognisty Pierścień Pacyfiku
-alpejskie pasma fałdowe
-grzbiety śródoceaniczne
-basen Morza Karaibskiego

b)na granicach płyt litosfery
otwartej skali wielkości Richtera

7/57
a) tsunami
b)podwodne trzęsienia Ziemi
podwodne wybuchanie wulkanów

c) powstawanie fal dochodzących do ok. 1m
ogromna prędkość fal

8/57
-ograniczenie wierceń w głąb skorupy ziemskiej
np. związane z wydobywaniem ropy naftowej
- ograniczenie wydobywania surowców

1/54
d) Dno Oceanu Atlantyckiego rozszerza się, ponieważ
płyta południowoamerykańska oddala się od płyty
afrykańskiej i dlatego, gdyż płyta północnoamerykańska
oddala się od płyty euroazjatyckiej.
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:15:23+02:00
1/54
a) płyty są na stronie 82 w podr.
b)pochodzące z wnętrza ziemi prądy cieplne wznoszą się do litosfery i rozrywają na mniejsze fragmenty.
c)Efektem tego ruchu są trzęsienia ziemi, wulkanizm, oraz ruchy górotwórcze . ten proces nazywamy wewnętrznym, gdyż źródło ich działania tkwi e wnętrzu.
d)na dnie oceanu atlantyckiego prądy cieplne rozchodzą się na zewnątrz, dochodzi do rozciągnięcia i rozerwania litosfery. w skorupie oceanicznej powstaje ryft oceaniczny. przez szczelinę litową wydostaje się lawa bazaltowa, która krzepnie. gdy płyty się oddalają to wypływają kolejne potoki lawy co powoduje przyrost skorupy ziemskiej. po obu stronach ryftu tworzą się grzbiety oceaniczne.
2/55
podpisany rysunek masz na stronie 83 w podr.
3/55
a)powstające w płaszczu ziemi........
b) w miejscach, w których prądy cieplne rozchodzą się na zewnątrz, powstają ryfty oceaniczne.
c) .....powstają rowy oceaniczne.
d)......po obu stronach ryftu oceanicznego.
4/56
rysunek jest na stronie 83 w podr.
5/56
zaznacz od 10:25:50 do 10:26:00.
na początku tego czegoś zaznacz czerwoną kropkę
6/56
a) Haiti
Japonia
Chile
Turcja
b)...na granicach płyt litosfery.
siłę trzęsień ziemi określa się najczęściej w otwartej skali Richtera
c)zniszczenia domów i wsi
fale tsunami
śmierć ludzi
7/57
a) tsunami
b)podwodne trzęsienie ziemi
podwodne wybuchy wulkanów
c) straty w ludziach
zniszczenia w gospodarce
47 4 47