Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T18:49:16+02:00
W koszu mieści się 30 śliwek.

Analiza zadania:

x - ilość wszystkich śliwek w koszu
0,5x+1 - ilość śliwek, które otrzymał pierwszy rycerz
x-(0,5x+1) - ilość śliwek, które pozostały po pierwszym rycerzu

x-(0,5x+1)=0,5x-1

0,5(0,5x-1)+1 - ilość śliwek, które otrzymał drugi rycerz

0,5(0,5x-1)+1=0,25x+0,5

(0,5x-1)-(0,25x+0,5) - ilość śliwek, które pozostały po drugim rycerzu

(0,5x-1)-(0,25x+0,5)=0,25x-1,5

0,5(0,25x-1,5)+3 - ilość śliwek, które otrzymał trzeci rycerz




0,5(0,25x-1,5)+3=0,125x+2,25

Ułożenie równania:

(0,5x+1)+(0,25x+0,5)+(0,125x+2,25)=x

Rozwiązanie równania:

x=30
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T18:49:18+02:00
X=ilość śliwek w koszyku

pierwszemu odda ½x+1

w koszu zostanie:x-½x-1=½x-1

drugiemu da:½(½x-1)+1=¼x-½+1=¼x+½

w koszy zostanie:½x-1-(¼x+½)=½x-1-¼x-½=¼x-1,5

trzeciemu da: ½(¼x-1,5)+3=⅛x-¾+3=⅛x+2¼

razem było:½x+1+¼x+½+⅛x+2¼=⅞x+3¾

czyli 3¾=⅛x
x=3¾:⅛
x=30
odp. w koszy było 30 śliwek