Pierwsze Kopanki w Bóbrce powstały w 1879r. Kopanka JANINA ma kształt prostopadłościanu. Jej podstawą jest kwadrat o boku 150 cm. Głębokość Kopanki jest równa 132 cm. Gdyby całą Kopankę wypełniono ropą, to ile litrów ropy by się zmieściło?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:05:27+02:00
Trzeba obliczyć objętośc prostopadłościanu

V= Pp* H

Wysokość jest głębokościa czyli 132 cm

Pp= 150*150
Pp= 22500cm kwadratowych
V= 22500* 132
V= 2970000 cm sześciennych
2970000 cm szesciennych= 2970 dm szesciennych
dm=l
zmiescilo by sie 2970 l ropy
2010-03-28T19:05:50+02:00
150*150*132= 2970000(cm³)

Jeżeli wiemy że 1l = 1000cm³ to:
2970000:1000 = 2970(l)

Odp.: W Kopance zmieści się 2970l. ropy.
2010-03-28T19:07:34+02:00
V = a * a * b (pole podstawy razy wysokość )

V = 150 cm * 150 cm * 132cm = 2970 000 cm(sześciennych)