(...) Co trzeci pirat z owej załogi
przepaską lewe oko zdobi.
Prawe pod taką przepaską chowa,
całej załogi równa połowa.
Siedmiu z powodu kiepskiego wzroku
nie chce przepaski nosić na oku (...).

Ilu piratów nosiło przepaskę?

Proszę rozwiążcie i rozpiszcie to po kolei :)
z Góry dzięki !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:01:41+02:00
X-ilość piratów
(1/3)x--tyle piratów ma na lewym oku przepaskę
(1/2)x -tyle piratów ma na prawym oku przepaskę
7 - nie nosi przepaski
x=x/3+x/2+7
x-x/3-x/2=7 //*6
6x-2x-3x=42
x=42 tyle jest wszystkich piratów
42/3+42/2=14+21=35
Odp. 35 piratów nosi przepaskę
2 5 2
2010-03-28T19:09:39+02:00
x- liczba wszystkich
x/3-liczba osób z przepaską na lewym oku
x/2-liczba osób z przepaską na prawym oku
7- liczba osób bez przepaski

x - x/3 - x/2 = 7
x - 2x/6 - 3x/6 = 7
x/6 = 7 |×6
x = 42
x - 7 = 42 - 7 = 35
1 5 1