Na wysokości H = 130 km nad powierzchnią Ziemi krąży satelita . Oddziałuje on z Ziemią siłą o wartości 8 kN . Oblicz masę satelity . [ M ziemi = 5,98 ∙ 10 do potęgi 24 kg , R ziemi = 6,37 ∙ 10 do potęgi 6 m , G = 6,67 ∙ 10 do potęgi -11 (N ∙ m do potęgi 2) to w nawiasie przez kg w ułamku ]



Dołączam załącznik z treścią zadania dla ułatwienia rozczytania się równań w poleceniu

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:17:33+02:00
2010-03-28T19:27:57+02:00
F=GMm/r²-siła grawitacji
r=6370km+130km=6500km=65×10⁵m
Fr²=GMm
m=Fr²/GM
m=8×10³kg×4225×10¹⁰m²:(6,67×10⁻¹¹Nm²/kg²×5,98×10²⁴kg)
m=33800×10¹³kg:39,8866×10¹³
m=847,4kg