Odpowiedzi

2010-03-28T19:04:12+02:00
X-cena dużej butli
y-cena małej butli

2x+2y=110zł/:2
x+y=55→x=55-y


4x+2y=130
4(55-y)+2y=130
220-4y+2y=130
-2y=130-220
-2y=-90
y=45zł

x=55-y=55-45=10zł

Odp.Mała butla kosztowała 45zł a duża 10 zł.

Licze na najlepsze:).
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:31:19+02:00
X - cena małej butli - 45zł
y - cena dużej butli - 10zł

spr. 2x+2y=110
2*45zł+2*10zł=90+20zł=110zł
2x+4y=130
2*45+4*10=90+40=130zł
zgadza się :)

{2x+2y=110
2x+4y=130 /*(-1)
{2x+2y=110
-2x-4y=-130
+ _________
-2y=-20 /:(-2)
y=10

2x+2*10=110
2x+20=110
2x=110-20
2x=90 /:2
x=45

{y=10
x=45

Odp.: Mała butla kosztuje 10zł, a duża 45zł.