Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:35:29+02:00
Węglan rubidu
2Rb+H2CO3=Rb2CO3+H2
Rb2O+H2CO3=Rb2CO3+H20
2RbOH+H2CO3=Rb2CO3+2H20
fosforan (V) cezu
6Cs+2H3PO4=2Cs3PO4+3H2
6Cs2O+2H3PO4=2Cs3PO4+3H2O
3CsOH+H3PO4=Cs3PO4+3H2O
siarczan (IV) berylu,
Be+H2SO4=BeSO4+H2
Be0+H2SO4=BeSO4+H20
Be(OH)2+H2SO4=BeSO4+2H2O
fosforan (V) baru
3Ba+2H3PO4=Ba3(PO4)2+3H2
3BaO+2H3PO4=Ba3(PO4)2+3H2O
3Ba(OH)2+2H3PO4=Ba3(PO4)2+6H20
2 1 2
2010-03-28T19:38:40+02:00
Przykład: węglan wapnia
1. Ca + H2CO3 ---> CaCO3 + H2
2.CaO + H2CO3 ---> CaCO3 + H2O
3. Ca(OH)2 +H2CO3 ---> CaCO3 + 2H2O
węglan rubidu, fosforan (V) cezu, siarczan (IV) berylu, fosforan (V) baru
(IV) berylu, fosforan
2Rb + H2CO3 = Rb2CO3 + H2
Rb2O + H2CO3 = Rb2CO3 + H2O
2RbOH + H2CO3 = Rb2CO3 + 2H2O
6Cs + 2H3PO4 = 2Cs3PO4 + 3H2
3Cs2O + 2H3PO4 = 2Cs3PO4 + 3H2O
3CsOH + H3PO4 = Cs3PO4 + 3H2O
Be + H2SO4 = BeSO4 + H2
BeO + H2SO4 = BeSO4 + H2O
Be(OH)2 + H2SO4 = BeSO4 + 2H2O
3Ba + 2H3PO4 = Ba3(PO4)2 + 3H2
3BaO + 2H3PO4 = Ba3(PO4)2 + 3H2O
3Ba(OH)2 + 2H3PO4 = Ba3(PO4)2 + 6H2O
2 4 2