Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:23:38+02:00
2Cu + O₂ --> 2CuO

Masa użytego tlenu: 160-128=32g

128:32
4:1
2010-03-28T19:34:21+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z prawa zachowania masy
2Cu + O2----->2CuO
128g Cu + xg O2 = 160g CuO
x = 160 - 128
x = 32g O2

mCu : mO = 2*64u : 2*16u
mCu : mO = 128 : 32
mCu : mO = 4 : 1


1 5 1