1.dlaczego rodzina jest najważniejszą wartością w życiu człowieka?
2.o czym świadczy obietnica przykazania"czcij ojca swego i matkę swoją,abyś długo żył na tym świecie"
3.dlaczego Abrahama nazywamy ojcem wszystkich wierzących?
4.do czego Bóg powołał Mojżesza?

za wszystkie pytania;p

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:14:59+02:00
1. Rodzina jest najważniejsza dla człowieka gdyż bez niej człowiek czuje się samotny nie ma poczucia bezpieczeństwa nie może liczyć na prawdziwe zaufanie.
2. Obietnica ta świadczy o tym, że kiedy ludzie będą mieli wsparcie rodziców to mogą liczyć na ich pomoc i czują podświadomą pomoc od rodziców.
3. Abrahama nazywamy ojcem wszystkich wierzących gdyż sam był człowiekiem bardzo wierzącym oddanym Bogu
4. Do wyzwolenia ludzi z niewoli Egipskiej
3 2 3
2010-03-28T19:18:41+02:00
1. ponieważ to ona nas chroni i sie opiekuje
2.swiadczy o tym że należy szanować swoich rodziców
3.Abrahama nazywamy tak ponieważ bog powołał go do założenia ludu Izraela,który miał nasz urodzić.
4.do wyprowadzenia izraelitów w niewoli egipskiej do wolnej ziemi.
2 3 2
2010-03-28T19:27:51+02:00
Sorki , że nie odpowiem na wszystkie pytania.
Pyt.2 : chodzi o to , żebyśmy kochali innych ludzi i im pomagali , drugą cześć tego pytania czyli " ... , abyś długo żył na tym świecie " można interpretować na dwa znaczenia , pierwsze to , że jeśli pomagasz innym to na pewno los odwróci się i ktoś tobie pomoże ( na ziemi ) , druga moja sugestia to , że jeśli będziesz miły i dobry dla każdego to po śmierci będziesz w królestwie niebieskim.
Pyt.4 : Bóg powołuje Mojżesza do wyzwolenia ludu wybranego ( czyli lud Izraela z rąk egipskich ).
2 3 2