Z 1.
W szkole podstawowej nr.14 uczy sie 930 uczniów. liczba dziewczat stanowi 86% liczby chlopców.oblicz , ilu chłopców iile dziewcząt uczy sie w tej szkole.


z 2.

a)ile soli trzeba wsypać do 1,8 kg wody, aby otrzymać roztwór dziesięcioprocentowy??

b) ile wody nalezy dolac do 2 kg pięcioprocentowej solanki aby otrzymać solanke dwuprocentowa

str.188.z 5 i str.189.10(a,b)
Dam najjlepsza odpowiedz jesl odpiszecie !!!!!!!!!! na jutro prosze szybko!!

3

Odpowiedzi

2010-03-28T19:21:02+02:00
Zad. 1
930=100%
x=86%

930*86=100x
79980=100x
x=799,8
x=800 <- dziewczyny
930-800=130 <- chłopcy
zad. 2
a) 1,8=100%
x=10%
100x=18
x=0,18kg
b)2=5%
x=2%
5x=2*2
5x=4
x=1,25kg
2010-03-28T19:21:36+02:00
Zad.1

x-liczba chłopców
y=liczba dziewczynek

y=86%x=0,86x

x+0,86x=930
1,86x=930
x=930:1,86
x=500
9300500=430
Odp.: Jest 430 dziewczynek i 500 chłopców.

Zad.2

a)
x=0,1(1,8+x) = 0,18+0,1x
x-0,1x=0,18
0,9x=0,18
x=0,2kg
Należy dosypać 0.2 kg soli.

b)
2*0,95+x=0,98(2+x)
1,9+x=1,96+0,98x
x-0,98x=1,96-1,9
0,02x=0,06
x=3kg
Należy dolać 3 kg wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:29:15+02:00
Zad.1
x - liczba chłopców
86%x - liczba dziewcząt

x+86%x=930
x+0,86x=930
1,86x=930|:1,86
x=500 chłopcy

86% * 500=
0,86*500=430 dziewczęta

odp: W szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt.


Zad.2
a)
x=10%(1,8+x)
x=0,1(1,8+x)
x=0,18+0,1x
x-0,1x=0,18
0,9x=0,18
x=0,2kg

odp: Należy wsypać 0,2kg soli.


b)
x - ilość wody, którą należy dolać w kg

5%*2 = 2%(2+x)
0,05*2 = 0,02(2+x)
0,1 = 0,04 + 0,02x
-0,02x = -0,06
x = 3

odp: Należy dolać 3kg wody.