Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. za każdą dobrą odpowiedź otrzymał 5 punktów, a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowi.


ZA DOBRZE ROZWIĄZANE ZADANIE I ELEGANCKO ROZPISANE, DAJE NAJLEPSZĄ ODPOWIEDZ I 3 GWIAZDKI

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:16:10+02:00
X=ilość zadan dobrze rozw.
y=ilosć zadań błędnie rozw,

x+y=15
5x-2y=54

x=15-y
5(15-y)-2y=54
75-5y-2y=54
-7y=54-75
-7y=-21
y=-21:-7
y=3

x=15-3=12
odp. poprawnie zrobił 12 zadań.
1 3 1
2010-03-28T19:16:24+02:00
X - prawidłowe odpowiedzi
y - błędne odpowiedzi

x+y=15
5x-2y=54

y=15-x
5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=84
x=12

y=15-12
y=3

odp: Szymon rozwiązał prawidłowo 12 zadań .