Dokładne obliczenia .
1. Podczas promocji cenę samochodu obniżono o 15 % . Samochód ten kosztuje teraz 34 000 . Ile kosztował samochód przed ogłoszeniem promocji ?

2. Samochód Volkswagen Jetta ma długość 4,60 m . Plastikowy model tego samochodu ma długości 23 cm . W jakiej skalo wykonano model ?

3.Jarek ma 5 razy więcej modeli samochodów od Leszka Gdyby Jarek dał Leszkowi 10 modeli , to obaj chłopcy mieliby ich tyle samo . Ile modeli samochodów ma Leszek ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:34:16+02:00
Zadanie 1.
x-cena samochodu przed promocja

x-15%x=34000
x-0,15x=34000
0,85x=34000 dzielimy obustronnie przez 0,85
x=3400000:85
x=40000

spr
40000-0,15*40000=34000
40000-6000=34000
34000=34000

zadanie 2
4,60m=460cm
23cm

23cm 1
------ = ----
460cm 20

1:20 ->skala

zadanie 3
5x-modele Jarka
x-modele Leszka
5x-10=x+10
5x-x=10+10
4x=20 obustronnie dzielimy przez 4
x=20:4
x=5

spr
5*5-10=5+10
25-10=15
15=15

jarek ma 5 modeli a leszek ma 25
3 5 3
2010-03-28T19:37:56+02:00
1. Podczas promocji cenę samochodu obniżono o 15 % . Samochód ten kosztuje teraz 34 000 . Ile kosztował samochód przed ogłoszeniem promocji ?
85%-34 000
100%-x
x=(34000*100%)/85%
x=3400000%:85%
x=40 000zł
2. Samochód Volkswagen Jetta ma długość 4,60 m . Plastikowy model tego samochodu ma długości 23 cm . W jakiej skalo wykonano model ?
4,60 m=460 cm
460 cm:23cm =20
skala 1:20
3.Jarek ma 5 razy więcej modeli samochodów od Leszka Gdyby Jarek dał Leszkowi 10 modeli , to obaj chłopcy mieliby ich tyle samo . Ile modeli samochodów ma Leszek ?

leszek x
jarek 5x
5x-10=x+10
5x=x+20
4x=20
x=5
odp.:L ma 5 modeli samochodów





1 5 1