Odpowiedzi

2009-10-31T11:07:13+01:00
Większe jest 6% z 1 2/3%.

drugiego nie wiem . ;(
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T12:13:39+01:00
Co jest większe 2 1/3% z 3% liczby 1000, czy 6% z 1 2/3% liczby 700 ?

a - pierwsza liczba
b - druga liczba

a = 1000 * 3% * 2 1/3% = 1000 * 3% * 7/3% = 1000 * 7%% = 1000 * 7 * 0,01 * 0,01 = 0,7
b = 700 * 1 2/3% * 6% = 700 * 7/3% * 6% = 700 * 14%% = 700 * 14 * 0,01 * 0,01 = 98 * 0,01 = 0,98

b > a

Ile wynosi liczba, której 2% jest o 5% większe od 8% wartości wyrażenia 45:( 1i1/4 *16 -11)*0.4

x - szukana liczba

(x + 2% * x) - 5% * (x + 2% * x) = 8% * [45:( 1i1/4 *16 -11)*0,4]
(x + 2% * x)(1 - 5%) = 8% * [45:( 5/4 *16 -11)*0,4]
x(1 + 2%)(1 - 5%) = 8% * [45:( 20 -11)*0,4]
x(1 + 2%)(1 - 5%) = 8% * [45:9*0,4]
x(1 + 2%)(1 - 5%) = 8% * [5*0,4]
x(1 + 2%)(1 - 5%) = 8% * 2
x(102%)(95%) = 16%
x * 102% * 95 = 16
x * 51% * 95 = 8
x = 8/[51% * 95] = 8/48,45 = 800/4845 = 160/969
2 5 2
2009-10-31T14:58:31+01:00
Większe jest 6% z 1 2/3% liczby 700