Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:20:00+02:00
Wychodzi trójkąt prostokątny
Pt= a*h/2
Pt=4*8/2
Pt= 16
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T19:22:39+02:00
Dana figyra jest trojkatem prostokatnym. Aby znalezc dlugosci przyprostokatnych obliczamy punkty przeciecia wykresu z osiami ukladu wspolrzednych:

Z osia OY:
wyraz wolny, czyli y=-8
Z osia OX:
2x-8=0,

x=4

Pole trojkata jest zatem rowne

P=(8x4)/2= 16.