Bardzo bym prosiła o zrobienie mi tego oto zadania:
a) wybierając się na wycieczkę, Marcin kupił 0,6 kg jabłek po 2,35 zł za kilogram, 1 i jedna czwarta kg gruszek po 3,40 zł za kilogram i 80 dag mandarynek. Ile ważyły te zadania?
Jak można to prooszę o zrobienie z działaniami. ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:18:05+02:00
Kilogram ma 100 dag, a więc : 80 dag to 0,8 kg


0,6 kg+1,25kg +0,8 kg= 2,65 kg
( jeden i jedna czwarta to tyle, co 1,25)

Odp: Zakupy ważyły 2,65kg.
2010-03-28T19:22:23+02:00
0, 6 kg - waga jabłek
1, 25 kg - waga gruszek
80 dag - 0,8 kg - waga mandarynek

0,6 + 1,25 + 0,8 = 2, 6